يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر۲۰ گزارش می دهد:
بانک توسعه تعاون با تمرکز بر توسعه سامانه بانکداری و راه‌اندازی «بانکواره» به عنوان پلتفرم هوشمند و جامع خدمات غیرحضوری، یک چشم‌انداز روشن از آینده بانکداری دیجیتال را ترسیم کرده است.
کد خبر: ۷۰۳۷۶

تیتر 20- بانک توسعه تعاون در راستای همسویی با تحولات نوین صنعت بانکداری به منظور تسریع و تسهیل خدمات به مشتریان، پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال را به عنوان راهبرد اصلی خود قرار داده است. این بانک با تمرکز بر توسعه سامانه بانکداری و راه‌اندازی «بانکواره» به عنوان پلتفرم هوشمند و جامع خدمات غیرحضوری، یک چشم‌انداز روشن از آینده بانکداری دیجیتال را ترسیم کرده است.


 بر بستر دیجیتال: برتر و پیشرو در 1404
تحول دیجیتال، بانک‌ها را به سمت بازآفرینی کسب‌وکار، استراتژی‌، ساختار، فرایند، زیرساخت و منابع سوق داده است. این تحول فناورانه و نوآورانه، یک ضرورت انکارناپذیر برای تمام کسب‌وکارها، به‌ویژه موسسات مالی مانند بانک توسعه تعاون است و همین امر به ارائه خدمات نوین به مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی در بازار منجر شده است.  این بانک برای بسترسازی در جهت تحولات بنیادین، همراهی با سیاست‌های ابلاغ‌شده، تعهد به الزامات قانونی و دستیابی به چشم‌انداز بانک برتر در افق  1404، طراحی نقشه راه دیجیتال را در دستورکار قرار داده است.


ثبت رکوردهایی مانند رشد ۱۵۰ درصدی منابع سپرده‌ای، سودده شدن بانک در سه سال گذشته پس از یک دهه، کاهش مطالبات غیرجاری، افزایش نسبت کفایت سرمایه و ارتقای سلامت اداری بانک و شعب، همراه با حمایت از تعاون‌گران، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، همگی پیوند تنگاتنگی با پیشروی بانک توسعه تعاون به سمت تحول دیجیتال دارد. 


بینش آگاهانه و رویکرد مدبرانه مدیران با همراهی همه‌جانبه کارکنان، تحقق مسیر چشم‌انداز بانک توسعه تعاون یعنی «بانک برتر و پیشرو در ارائه خدمات اعتباری و مالی بر بستر دیجیتال تا پایان سال 1404» را بسیار امیدوارانه‌ ساخته است. دستیابی به این دستاورد، بدون بنگاه‌داری و اضافه برداشت از بانک مرکزی، اهمیت آن را دوچندان می‌کند.


   از «بانکواره» تا «مائده»
با درک این اولویت، ایجاد و توسعه پلتفرم «بانکواره»، توسط بانک توسعه تعاون، به منظور توسعه سامانه بانکداری و خدمات غیرحضوری، یک گام مثبت در قالب طرح تحول دیجیتال بانک است. بانکواره با احراز هویت کاملا آنلاین و فعال کردن حساب کمتر از 24 ساعت، افتتاح حساب کوتاه‌مدت کمتر از ۷ دقیقه، افتتاح حساب پس‌انداز غیرحضوری، صدور رایگان کارت بانکی، امضا، چک و سفته دیجیتال، امکان درخواست اعطای وام قرض‌الحسنه، گزارش اعتبارسنجی، کیف پول و بسیاری سرویس‌های دیگر، «مانند یک بانک» عمل می‌کند و دستیابی مشتریان را به خدمات و محصولات بانک، بر بستر دیجیتال، تسهیل می‌نماید.


ارائه این خدمات با سامانه جامع بانکواره، مزایای پی‌شماری را برای مشتریان متنوع و متکثر بانک توسعه تعاون به ارمغان آورده است. دسترسی آسان و شبانه‌روزی در هر مکان و زمان به طیف گسترده‌ خدمات بانکی، تجربه‌ امن و مطمئن تراکنش‌ها با استفاده از تجهیزات امنیتی، ارائه سرویس‌های شخصی‌سازی‌شده و صرفه‌جویی در زمان و هزینه به دلیل خدمات غیرحضوری، از مهم‌ترین مزیت‌های بانکواره است. همچنین اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مشتریان با استفاده از داده‌های باکیفیت، به منظور ارتقای سطح خدمات بانکی و تخصصی به شهروندان، این پلتفرم را از محصولات مشابه سایر بانک‌ها متمایز می‌سازد.


با پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال و توسعه پلتفرم بانکواره، بانک توسعه تعاون، گام بلندی در جهت ارائه خدمات نوین و مشتری‌محور برداشته و جایگاه خود را به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در نظام بانکی کشور، بیش از پیش، تثبیت خواهد کرد. نتایج حاصل از این دگردیسی دیجیتال برای ارائه خدمات آنلاین از طریق بانکواره را می‌‌توان در موارد زیر برشمرد: 


 افزایش رضایت مشتریان با ارائه خدمات نوین و باکیفیت


 کاهش هزینه‌های عملیاتی با خدمات غیرحضوری، به دلیل نیاز به زیرساخت کمتر و منابع انسانی محدودتر


افزایش سهم بازار از طریق جذب مشتریان جدید


ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق توسعه خدمات نوین و فناورانه

یکی از خدمات ویژه بانکواره، امکان افتتاح حساب و پوشش‌دهی طرح «مائده» است. با رونمایی از این طرح، فصل نوینی در حمایت از اقشار مختلف جامعه و رونق کسب‌وکارها توسط بانک توسعه تعاون آغاز شده است؛ طرحی که هدف آن، توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه، توانمندسازی و پشتیبانی از مشتریان حقیقی، حقوقی و تعاونی‌هاست. با استفاده از طرح مائده، در قالب خدمات نوین و فناورانه‌، به صورت قرض‌الحسنه، کمک به اقشار آسیب‌پذیر، اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی، تامین سرمایه در گردش و توسعه فعالیت کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان میسر می‌شود.


اشخاص حقیقی متقاضی در طرح مائده با استفاده پلتفرم بانکواره، می‌توانند تا سقف 300 میلیون تومان وام با کارمزد صفر تا 4 درصد و حداکثر 60‌ماهه دریافت و برای رفع نیازهای ضروری در حوزه مسکن، درمان، جهیزیه و... استفاده کنند.

همچنین بنگاه‌های کوچک و متوسط قادرند تا سقف 750 میلیون تومان وام با شرایط مشابه دریافت و از آن برای توسعه کسب‌وکار  خود بهره‌مند شوند. از مزایای این طرح می‌توان به امکان انتقال میانگین حساب برای بستگان درجه یک و سایر معرفی‌شدگان و نیز قابلیت استفاده توسط سازمان‌ها و ادارات برای انتقال حساب پس‌انداز کارکنان اشاره کرد.


از آنجا که بانک‌ها حدود 80 درصد تامین مالی اقتصاد را برعهده دارند، اجرای طرح تحول دیجیتال بانک توسعه تعاون با استفاده از بانکواره و پوشش طرح‌ قرض‌الحسنه مائده، علاوه بر تسریع پرداخت تسهیلات، رضایت‌ مشتریان را افزایش می‌دهد. علاوه بر اینها، رونمایی از سامانه‌ هوشمند در سال گذشته، به منظور توسعه خدمات غیرحضوری مانند تسهیلات برخط، افتتاح حساب غیرحضوری و اخذ تضامین هوشمند به تعاون‌گران و سایر مشتریان، از دیگر نشانه‌های گسترش بانکداری دیجیتال توسط بانک توسعه تعاون است.


انقلاب در فرایندها، فراتر از فناوری
تحول دیجیتال در بانک توسعه تعاون، صرفا به معنای به‌کارگیری ابزارها و فناوری‌های نوین نیست، بلکه انقلابی فراگیر در رویه‌ها، روش‌ها و فرایندهاست که ماهیت بانکداری را متحول می‌کند. در این رویکرد نوین، ژن دیجیتالی شدن، در تار و پود بانک، جاری و ساری شده و بازنگری در تمام ارکان مانند ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی و شیوه ارائه خدمات به مشتریان، فراتر از به‌روزرسانی سیستم‌ها و نرم‌افزارها را مدنظر قرار می‌دهد.


در این زمینه، ساماندهی و تحلیل داده‌های مشتریان، اجرای پروژه‌های مرکز داده اصلی، پشتیبان و بحران و نیز تکمیل پروژه‌های فناورانه در پارک فناوری پردیس، از اقدامات جاری بانک توسعه تعاون در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال است. 


طراحی و پیاده‌سازی نقشه راه تحول دیجیتال طی سال‌های اخیر، موجب شده بانک توسعه تعاون، به جایگاه اصلی خود در شبکه بانکی یعنی بانک پیشگام در ارائه خدمات به‌روز، آنلاین و غیرحضوری در عصر دیجیتال دست یابد و ضمن ارائه سرویس‌های نوین و محصولات کاربردی به مشتریان، یک بانک چابک، منعطف و همواره پاسخگو باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز